vaatimusmäärittelijä
Konsulttina asiakkaan puolella

Johtoryhmä päättyi juuri. Puhuimme myynnistä, taloudesta ja henkilöstöstä. Sovimme, että jatkan rekrytointia, uusien reflectorlaisten etsimistä. Heitä tarvitaan lisää, koska asiakkaamme tarvitsevat heitä yhä enemmän.

Minkälaisia uusia? Millaisia ovat nykyiset?

Reflectorin työntekijöillä on erilaiset taustat ja osaamiset, mutta heitä yhdistää vahva asiantuntijuus siinä, mitä he tekevät sekä oikeanlainen konsulttiasenne. Konsultilta odotetaan aina vähän enemmän kuin omilta ihmisiltä. Lisäarvoa pitää tuoda muutakin kuin lisäkädet.

Reflectorilla myynti myy, käy kaupalliset keskustelut ja tekee sopimukset. Mutta paras myyjä on aina konsultti ja hänen työnsä. Konsultti, joka näkee ja kuulee asiakkaan tarpeet sekä auttaa asiakasta eteenpäin juuri siinä omassa tehtävässään. Hyvä konsultti myös vinkkaa muissa haasteissa myynnille, että täällä taidetaan tarvita lisää reflectorlaisia.

Reflectorin konsultti toimii asiakkaan puolella ja asiakkaan hattu päässä. Yhtenä tekijänä asiakkaan organisaatiossa ja asiakkaan rinnalla.

Miksi minä haluan olla reflectorlainen?

Arvostan Reflectorissa avoimuutta, pienen koon tuomaa organisoinnin keveyttä sekä sitä, että asiat halutaan tehdä oikein, ja ne myös tehdään. Aina lain mukaan ja korkealla moraalilla. Ketään ei vedätetä: ei asiakkaita, ei yhteistyökumppaneita, eikä tietenkään työntekijöitä.

Reflectorissa sekä omistajat että johtoryhmän jäsenet ovat luonnollinen osa työyhteisöä; ihmisiä, jotka kaikki meillä tuntevat, ja joiden kanssa jokainen meistä on yhteistyössä. Hallituskaan ei ole vain taustalla ”jotain” tekevä elin, vaan puheenjohtaja on vahvasti mukana viestinnässä ja suunnan näyttämisessä.

Omistajat perustivat yrityksen runsas kymmenen vuotta sitten, koska halusivat itselleen hyvän työpaikan, missä saavat tehdä mielekkäitä juttuja asiakkaiden hyväksi. Siitä tuli vähitellen hyvä työpaikka myös ystäville, entisille kollegoille ja myöhemmin myös ihan ”tuntemattomille” alan koville osaajille.

Minä päädyin konsultiksi konsulttitaloon tutustuttuani silloiseen toimitusjohtajaan coaching-koulutuksessa. Tutustuimme, sparrailin HR-asioissa, ja kun tuli aika ulkoistaa HR-tehtäviä, olin luonteva valinta ottamaan vastuuta henkilöstöasioista. Isojen kansainvälisten organisaatioiden jälkeen tuntui hyvältä tehdä töitä suoraan omistajille, yhdessä johdon kanssa.

Asiakkaani paras on minunkin paras

Niin, minähän teen juuri sitä – edistän liiketoimintaa asiakkaani johtajien kanssa yhdessä, heidän rinnallaan. Vastaan konsulttina Reflectorin henkilöstöstä. Koko ajan asiakkaan puolella. Koen työni merkitykselliseksi ja olen osa työyhteisöä. ”Me” tarkoittaa minulle Reflectoria ja toimin vastaavassa roolissa kuin Reflectorin konsultit asiakkaillaan. Asiakkaani paras on minunkin paras. Niin kuin kaikkien reflectorlaisten paras on heidän asiakkaansa paras.

it ala työpaikat

Leena Helenius

Halutatko jutella rekrytointiasioista? Laita Leenalle viestiä ja soittopyyntö: ext.leena.helenius@reflector.fi

Leena on kokenut HR-ammattilainen, joka ammentaa työssään monipuolisesta taustastaan erilaisissa johtamisen ja konsultoinnin rooleissa. Ikuisena, uteliaana opiskelijana hän haluaa oppia koko ajan uutta sekä HR-ammattilaisena että ihmisten ja työelämän tuntijana ja ymmärtäjänä.

Reflector on ICT-talo, jonka ykköstehtävä on auttaa asiakkaitamme liiketoiminnan isoissa ja pienissä muutoshankkeissa. Ketterästi ja riippumattomasti.

Jaa artikkeli

Kokonaisarkkitehtuuri Reflector

Get in touch!

Kokonaisarkkitehtuuri Reflector

Ota yhteyttä, mietitään yhdessä juuri teille parhaat ratkaisut